اخبار تکنولوژی

آخرین اخبار روز از تکنولوژی

اخبار تکنولوژی

آخرین اخبار روز از تکنولوژی

آیفون 10 از دیدگاه وب سایت اپل

کمپانی اپل به‌خوبی پاسخ انتظارات طرفدارانش را داد و در کنار معرفی دو مدل ارتقاءیافته از آیفون، از یک مدل مخصوص دهمین سالگرد گوشی هوشمندش با نام آیفون ۱۰ نیز رونمایی کرد.


تمام شایعات و اخبار غیر رسمی چند ماه اخیر در مورد نسل بعدی آیفون، سرانجام رنگ واقعیت به خود گرفتند و اپل در جریان رویداد بزرگی که در سالن همایش استیو جابز در مقر جدید این شرکت برگزار شد، به مناسبت دهمین سالگرد معرفی آیفون، علاوه بر دو مدل آیفون ۸ و ۸ پلاس نسخه‌ای ویژه از این گوشی هوشمند را به همراه بهبودها و تغییرات فراوان رونمایی کرد. اکنون نگاهی داریم به صفحه‌ی مخصوص این محصول منحصربه‌فرد در وب‌سایت اپل تا آن را از زاویه‌ی دید سازنده‌ی آیفون بررسی کنیم.

  

آیفون X / آیفون 10 / iPhone X


آیفون ۱۰


رؤیای ما همیشه ساخت آیفونی بود که نمایشگر بدون حاشیه داشته باشد؛ آیفونی جذاب که کاربر را محو تماشا کند و به‌شدت هوشمند که به لمس، صدا و حتی نگاه شما پاسخ دهد. با آیفون ۱۰، این رؤیا اکنون رنگ واقعیت به خود گرفته است. به آینده سلام کنید...


آیفون X / آیفون 10 / iPhone X


طراحی و نمایشگر


چگونه می‌توان دستگاهی عمیقا هوشمند با ظاهری پیوسته و یکپارچه خلق کرد؟ این هدفی است که ما در ابتدا با آیفون‌های اصلی برای خود در نظر گرفتیم و اکنون با آیفون ۱۰ به آن دست یافتیم.


آیفون X / آیفون 10 / iPhone X


ناب‌ترین تجلی از آیفون


برای خلق یک سطح به‌هم‌پیوسته، بدون ایجاد خلل در تجربه‌ی کاربری شما، دکمه‌ی خانگی را با شیوه‌های آشناتری برای مسیریابی جایگزین کردیم. اکنون دستورات حرکتی خلاقانه، گشت و گذار در آیفون ۱۰ را آسا‌ن‌تر می‌کنند و یک سوایپ از پایین، شما را به صفحه‌ی خانگی می‌برد. برای استفاده از قابلیت چندوظیفگی، به‌آسانی به سمت بالا سوایپ و مکث کنید. با سوایپ به پایین، بدون درنگ کنترل سنتر قابل شخصی‌سازی را باز کنید. برای صحبت با سیری، دکمه‌ی کناری را فشار دهید و نگه دارید. دکمه‌ی کناری را دو بار فشار دهید تا پرداخت‌های ایمن را به‌وسیله‌ی اپل پِی انجام دهید.


فناوری‌های بی‌شمار در یک فضای بسیار کوچک


سیستم دوربین TrueDepth به شما امکان می‌دهد تصاویر شگفت‌انگیز ثبت و فیس‌آی‌دی را فعال کنید. این سیستم دوربین در فضای بسیار کوچکی در بالای نمایشگر قرار گرفته است. در این فضای بسیار کوچک، برخی از پیشرفته‌ترین فناوری‌هایی که تاکنون توسعه داده شده قرار گرفته است.


نمایشگر سوپر رتینا


پنل اولد به‌کاررفته در نمایشگر سوپر رتینای اچ‌دی تنها یک اولد معمولی نیست؛ بلکه یک نمونه‌ی سفارشی و کاملا منطبق با استانداردهای ما است. این نمایشگر امکان نمایش محتوای HDR را با نسبت کنتراست یک در یک میلیون، وضوح تصویر و روشنایی بالا، رنگ‌های گسترده و بهترین دقت رنگ موجود فراهم می‌کند. نمایشگر ۵.۸ اینچی آیفون ۱۰ با وضوح تصویر ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل و تراکم ۴۵۸ پیکسل در اینچt یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار است.


نمایشگر خیره‌کننده و لب به لب


با استفاده از فناوری نمایشگر گردشده در لبه‌ها، پنل اولد همراه با خمیدگی دستگاه تا بیشترین حد ممکن گرد می‌شود. سپس با به‌کارگیری فرآیندی به نام «ساب پیکسل آنتی آلیاسینگ»، هر پیکسل برای لبه‌های بدون شکستگی و هموار وفق داده می‌شود.


بهترین دقت رنگ موجود


سیستم مدیریت پیشرفته‌ی رنگ در نمایشگر سوپر رتینای اچ‌دی، بهترین نمونه‌ی موجود در بازار است. در این صورت،  از هر حالت رنگی که استفاده کنید (P3 یا sRGB)، آیفون ۱۰ به‌صورت خودکار محتوای مورد نظر را در آن قالب نمایش می‌دهد. در نتیجه رنگ‌های که مشاهده می‌کنید، همان رنگ‌هایی هستند که کارگردان یا سازنده‌ی محتوا از آن استفاده کرده است.


نمایشگر True Tone برای آسوده‌ترین تجربه‌ی تماشا


فناوری True Tone از یک سنسور تشخیص نور پیشرفته‌ی ۶ کاناله استفاده می‌کند تا به‌دقت رنگ سفید را برای تطابق با دمای رنگ نور محیط شما متوازن کند. در نتیجه، تصاویر نمایشگر، ظاهری همانند یک صفحه‌ی چاپ‌شده دارند و از خستگی چشم شما جلوگیری می‌کنند.


فناوری HDR برای اولین بار در آیفون


آیفون ۱۰ یک نمایشگر مجهز به دامنه‌ی رنج بالای واقعی یا اچ‌دی‌آر دارد. شما می‌توانید فیلم‌ها و برنامه‌ها را در قالب دالبی ویژن و اچ‌دی‌آر ۱۰ تماشا کنید. تصاویر اچ‌دی‌آر شما ظاهری بیش از پیش جذاب خواهند داشت. افزون بر این، قادر به تماشای عناوین اچ‌دی‌آر از آیتونز، نت‌فلیکس و ... خواهید بود.


بادوام‌ترین شیشه‌ی به‌کاررفته در یک گوشی هوشمند


پشت و روی آیفون ۱۰ به‌طور کامل از بادوام‌ترین شیشه‌‌ی موجود و به همراه یک لایه‌ی تقویتی که ۵۰ درصد عمق بیشتری دارد ساخته شده است. یک لایه‌ی اپتیکال منعکس‌کننده، رنگ‌ها را بهبود می‌بخشد و یک پوشش چربی‌گریز از به جا ماندن لکه و اثر انگشت جلوگیری می‌کند.


آیفون X / آیفون 10 / iPhone X


فیس آی‌دی؛ انقلابی در تشخیص هویت


احراز هویت ایمن


چه چیزی می‌تواند طبیعی‌تر از یک لمس باشد؟ یک نگاه. این موضوع ماهیت فیس آی‌دی را شکل می‌دهد؛ یک سیستم احراز هویت ایمن و قدرتمند که بسیار راحت‌تر از تاچ آی‌دی عمل می‌کند. این سیستم باز کردن قفل گوشی و پرداخت‌های مالی را سریع، آسان و ادراکی می‌کند. چهره‌ی شما اکنون گذرواژه‌ یا رمز عبور شما است.


فناوری شگفت‌انگیز در پس سادگی


سیستم دوربین TrueDepth از چندین فناوری خلاقانه تشکیل شده است که با همکاری هم در زمان واقعی و به‌کارگیری یک نقشه‌ی عمیق و با جزئیات از چهره‌ی شما، به سرعت هویتتان را تشخیص می‌دهد.


تابشگر نقطه: با تابیدن بیش از ۳۰ هزار نقطه‌ی نامرئی به چهره‌ی شما، یک نقشه‌ی منحصربه‌فرد از آن ساخته می‌شود.


دوربین مادون قرمز: یک دوربین مادون قرمز الگوی نقطه‌ها را می‌خواند، یک تصویر مادون قرمز ثبت می‌کند؛ سپس داده‌ها را به‌صورت ایمن در اختیار چیپ A11 Bionic‌ قرار می‌دهد تا تطابق تأیید شود.


روشن‌کننده‌ی مادون قرمز: نور نامرئی مادون قرمز به تشخیص چهره‌ی شما در محیط‌های تاریک کمک می‌کند.


https://www.apple.com/iphone-x/

https://www.zoomit.ir/

...

..

...

.

.

..

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.